mandag den 30. marts 2015

Fødselsdagsfest for børn

Når du skal forberede dit barns børnefødselsdag er der mange overvejelser og ideer som skal tænkes igennem.
-Skal flere børn med fødsesdag tæt på hinanden holde festen sammen?
-Invitationer skal laves og sendes ud!
-Temafest, skal der overhovedet være et tema?
-Mad?
-Lege, skattejagt, eller andet?
-Rammen om festen med pynt og opdækning?

Når alle disse overvejelser er faldet på plads, kunne der yderemere tænkes ud af boksen ved at tænke store tanker som fx at leje en DJ til festen som kunne understøtte denne børnefødselsdag.

Børnefødselsdage skal være sjove og de skal kunne give børnene en oplevelse og være med til at understøtte og skabe venskaber og fællesskaber på tværs.
Når der skabes en oplevelse som børnene kan huske og tænke tilbage på vil det bidrage til et fællesskab og indkludere alle børn.
Jeg kan huske tilbage til da jeg var barn der var det yderst populært at holde fødselsdag på Mc Donalds men jeg kan ikke huske hvem fødselsdagen blev holdt for... nok fordi rigtig mange på det tidspunkt holdte det der.
Jeg kan specielt huske en fødselsdag hos en af drengene som holdte fest og alle skulle komme i det fineste tøj og med opsat hår. Der var virkelig gjort noget ud af det og vi dansede og spiste og til sidst fik vi drinkes i glas med sukker på kanten.
En af min egne fødselsdage blev hold i en skøjtehal og hvis min mor og far den gang havde lejet en DJ ville det da lige have toppet festen x 1000. Sådan en fest var det ikke men jeg husker det som noget særligt og at jeg var den eneste som holdte det i en skøjtehal.

http://musikdj.dk/begivenheder/fodselsdag


Så min bøn til forældre som skal arrangere børnefødselsdag er tænk ud af boksen og gør noget andet end det alle de andre gør som alligevel ikke huskes når de kære børn om nogle år skal tænke tilbage på de gode fødselsdage.  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar