lørdag den 22. november 2014

Maler hjerne...

Det med at male kan være en stor udfordring. Jeg havde helt glemt hvor besværligt det er, men for nogle uger siden spurgte et vennepar om hjælp til lige netop den opgave.
Panelerne var det sidste de manglede og var allerede, ved at gå kolde i det der, med flytning og pakken ned for derefter at pakke ud i takt med at få et nyt hjem til at være klar til indflytning.
Der skulle males, skiftes køkken og diverse justeringer hist og her... Det tager så ufattelig lang tid og man regner med at det er overstået på kort tid men når man så først går i gang så vil det ingen ende tage.
De startede fra scratch med at hive savssmuldstapet ned og spartle væggene op og sikke et flot og fint resultat, det i sidste ende blev wauw.
Da vi skulle male paneler var det med at holde tungen lige i munden, øj det er svært og når man, som man jo skal, bruger en anden glans så ser man staks hvis der er ramt forkert eller misset nogle steder.
Væggene var jo malet og derfor kunne man tydeligt se der hvor jeg så havde ramt, UPS og så var det ikke en gang mine egne vægge.
Så der måtte lappes og gås efter, der hvor jeg havde ramt væggene. Sikke en proces og da kæresten og jeg tog hjem, talte vi om i bilen at når vi skulle flytte ville det være skønt bare at kunne hyre en maler som kunne gøre det på den halve tid end vi selv ville være om det.
Derfor er vi kommet til den beslutning at vi må begynde at ligge penge tilside i håb om at der er plads til at et malerfirma kan komme og gøre det store arbejde for os.

http://malermoeller.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar