søndag den 26. oktober 2014

Hip hip hurra og stort tillykke!

Fredag blev der holdt fødselsdag til den store guldmedalje. Kærsten havde fødselsdag og da jeg har lige om lidt valgte vi at slå det sammen og fejre OS.
Jeg havde lavet lagkage og muffins med kokos og kæresten lavede steg til gæsterne.


Lagkagen bestod af jordbærskum, havde blendet de frosne jordbær med flormelis og vanilieessens og smurt lagkage bundene med det.

Pisk flødeskum og del det i 2 og bland et par skeer af jordbærgrøden i den ene del.
Den anden del blandes med rutebiler og kakao.

I jordbærskum laget havde jeg revet nougat og i rutebil laget havde jeg også retvet noget chokolade.
Marcipanen skulle måle 71cm for at kunne nå hele vejen rundt.

Gaver var der nogle lækre af og ihhh elsker at få gaver!
Fik en fin octopus kuverttaske og eltandbørste, ilse jacobsen gummistøvler samt penge.



Opskriften på disse kokosmuffins er: (Du får ca 24stk)

4 æg
220 g. sukker
5 tsk. vanillesukker
250 g. smeltet margarine
100 g. mel
250 g. kokosmel
200 g. mørk chokolade
100 g. hasselnødder


Start først med alle ingredienser mål dem op og blend så hasselnødderne fine.
Hak chokolade jeg valgte dog chokoladekanpper så de var ordnet for mig!

Pisk sukker, vaniliesukker og æg luftige og hvide i det. smelt smør og bland de øvrige ingredienser i forsigtigt.

Bages ved 200g i ca 15-20min. Jeg brugte de fine muffins forme til at holde på muffins faconen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar