lørdag den 25. oktober 2014

At dufte eller lugte godt?

Det der med lugt og duft hvordan definere man lige det? er lugt noget der er negativt og noget som kun er dårligt? og er duft så det positive? hmm det er en lille ting man kan fundere over.
Man kan da godt lugte godt ik? eller dufter man godt? det danske sprog er finurligt.
Duft og lugt vækker sanserne og er med til at give en stor oplevelse af det oplevede, der forskes i det med lugt, det nyeste jeg har hørt er at der forskes i hvordan lugt kan påvirke os til større købe lyst!
Duft er individuelt og vidt forskelligt og derfor findes der heldigvis et hav af forskellige parfumer, så der en til en hver smag.

Hvorfor er det, at en speciel parfume kan gå lige i det positive center i hjernen og hvorfor kan den gå i det ubehagelige og der hvor man føler væmmelse?
Jeg har prøvet det der med at dufte en duft som jeg ikke har kunne slippe og derfor blevet nød til at spørge vedkomne hvilken parfume de havde på?
Har også prøvet det modsatte og fået en duftprøve som jeg så har taget på og blevet skidt tilpas og seriøst dårlig, efter noget tid og derved ikke kunne forenes med den pågældne duft og der er blevet til
lugt.




Nogle dufte forbinder jeg med min barndom og jeg kan dufte min mors duft. Hun havde 2 parfumer jeg husker fra da jeg var lille, Chloé og vanderbilt.
Det samme er det med min farmor som duftede af niveas blå creme og lypsyl læbepromade.

Jeg har nogle ynglingsdufte og nogle dufte som er på ønskeseddlen til fødselsdag og jul og de fås hos duftladen.dk

Hos duftladen fås utallige kendte parfumermærker, men også cremer og hårprodukter fås HER.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar