mandag den 28. juli 2014

Lav din egen scrub og plej din sommer hud og kulør

Når min hud bliver lidt trist eller er begyndt at skalle ved jeg, at det er på tide med en scrub, der kan fjerne alle de døde hudceller, så min hud får sin sommer glød tilbage.
Jeg kunne sagtens bruge hele min opsparing i Magasin eller Matas, på et eftersigne fantastiske scrub produkter, som jeg ikke engang rigtig ved hvad indeholder så derfor tyer jeg til køkkenskabene, og laver min egen skønne scrub

Det er vigtigt når du laver en scrub altid at huske at sukker er til ansigt og salt er til kroppen!!



Jeg bruger en opskrift, fra Ole Henriksen, skønheds guru over dem alle og han ved jo hvad han taler om :)
Til opskriften skal du bruge:
  • 2 spiseskefulde fint brunt sukker,fx brunfarin.
  • Rør det sammen med 2 spiseskefulde solsikkeolie.
  • Tilsæt 1 spiseskefuld yoghurt natural
  • Og 10 dråber lavendelolie/eterisk olie

Rør blandingen rigtig godt sammen, til den er jævn og fast og ikke skiller. Påfør den med blide cirkelbevægelser, og lad den sidder i ca fem minutter. Skyl af med lunkent vand.
Hvis du opbevarer blandingen i køleskabet, kan den holde sig i ca. tre dage.

Formålet med en Scrub er at få de døde hudceller væk fra kroppen ved at massere dem med en grovkornet scrub som du selv kan lave og derefter skylle produktet væk.
En citron som du har skåret igennem er særligt effektiv, fordi citron indeholder ascorbinsyre eller citronsyre, syre, der er kendt for sine eksfolierende evner.
De sure/syrlige kvaliteter fra citronsaft kombineret med eksfolierende partikler skaber en kraftfuld scrub, der bruger to forskellige metoder til at fjerne døde hudceller og efterlader huden glat og lysere.
Cirton kan også udligne pigmentpletter og solmisfarvninger og genopfriske huden til en mere jævn farve i hele ansigtet eller på kroppen.

Korrekt eksfoliering ved hjælp af citron fjerner døde hudceller og forhindrer olie i at blive fanget inde i porerne, som så kan udvikle sig til bumser og bakterier. Det er dog ekstra vigtigt i denne forbindelse at fugte og pleje huden god da den efter behandlingen er rå og derfor skal fugtes med en skøn creme.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar