torsdag den 12. juni 2014

Florist i fuld flor, Nordsjælland.

Det er egentlig utrolig hvad blomster kan gøre ved en... Hvad mon der er årsag til det og hvorfor bliver man bare så glad ind i hjertet ved at modtage en buket??
Har det noget af gøre med afsender eller er det mon en anden årsag?
Er der specielle anledninger hvor man bliver mere glad end andre?
Og har det nogen betydning om man modtager dem personligt eller gennem et bud, hvad er mest effektfuldt?


Alle disse spørgsmål har forskellige svar alt efter hvem du spørg, men hvis jeg skal tænke dem igennem kommer der forskellige minder op i mit hoved, med blomster indvolveret.

Mangler du en god Blomsterudbringer  i Hellerup, Vedbæk eller Birkerød så slå vejen forbi, enten på Telefon, fysisk eller via zyberspace da de har buketter til alle lejligheder, og udbringer gerne.  
Din Florist garanterer altid levering af smukke blomster, og udvælger altid de bedste, og mest friske blomster stilke hos deres blomster grossister.
Kunderne, kan derfor være sikre på - altid at få de bedste og mest friske blomster.
Hvis du har særlige ønsker til din blomster bestilling mht.blomster sorter eller farver tag venligst kontakt til butikkerne.

En lille fortælling om Nadja fra Gymnasiet.
Vi sidder alle inde i klasselokalet jeg husker det er sommer og Mega varmt i 2G klassen, vi er et godt stykke inde i undervisningen som jeg vidst nok har glemt hvad var?? måske dansk, og folk har mistet konsentrationen en lille smugle.
Vi kan høre ude på gangen at der er én som tager nogle tunge skridt og BANK, Bank, Bank lyder det på døren, ind kommer en lille mand med den, på det tidspunkt, største buket langstiklede røde roser jeg nogensinde har set. GUD HVOR VAR DE FLOTTE.
Manden siger så er der en Nadia tilstede og alle sidder med store øjne og undervisningen har taget en kæmpe drejning og alle er fokuseret på den lille mand med de KÆMPE roser.
Nadia Tøver og siger så JA MIG hun får rakt buketten og åbner det kort som er med, hun begynder at græde og må forlade lokalet.

Der tror jeg nok at pigerne i klassen (vi var mange piger i den sproglige gymnasieklasse) var misundelige på Nadia, hendes kæreste og deres kærlighed til hinanden. Det var deres årsdag og han havde skrevet det kærligste brev til hende hvor han erklærede sin kærlighed til hende, ligesom vi andre kunne tænke os...


Hvad mon der er årsag til det og hvorfor bliver man bare så glad ind i hjertet ved at modtage en buket?
Jeg bliver glad fordi der er en tanke bag, dem som giver mig blomster holder utrolig meget af mig og vil mig det bedste, blomsterne er kun symbol på alle disse bagvedlæggende tanker.

Har det noget af gøre med afsender eller er det mon en anden årsag?
Det kan for mit vedkomne sagtens have noget med afsender at gøre, og indeholdet i brevet hvis der er sådan et med! Jeg fik en rejse til jul af min kæreste til Barcelona. så der kan ligge skjulte gaver sammen med buketten.

Er der specielle anledninger hvor man bliver mere glad end andre?
Nej jeg bliver super glad lige meget hvad, elsker blomster og de minder mig om de gode ting jeg evt. måtte have gjort for andre men også minder om personen som har givet mig dem.

Har det nogen betydning om man modtager dem personligt eller gennem et bud, hvad er mest effektfuldt?
Det kan der være noget om det gjorde stort indtryk på mig da Nadia fik roserne i klassen og jeg husker jo episoden her 15 år efter. Så noget med et bud og blomster er ret SÅ kræftfuldt.
Dog kan en personlig aflevering være lige så stærk, som fx ved frieri


Midt på livets landevej
sidder en blomst og hvisker stille:
“Forglem mig ej”



Ingen kommentarer:

Send en kommentar