onsdag den 16. april 2014

Regnbue blogleg Gul uge 16

Jeg er med i bloglegen om regnbuens farver er dog lidt forsinket med indlæg, men det hjælper på min samvittighed at jeg havde forberedt meget af de 3 første indlæg! og vil nu prøve at holde mit til tidsplanen.
Jeg har bestemt at disse indlæg om farver skal indeholde:

 -Et regnbuebillede
-En flot og lækker regnebuekage  
-Ting fra mit hjem med den pågældende farve  
-Hvad siges der om farven
-Et stykke håndarbejde i regnbuens farver 






Jeg kunne finde disse Gule smykker i mit skrin 
Øreringe fra Smyksak
plexiglasring fra Alive Design
Stor gul ring fra Søstrene Grene
Er slet ikke færdig med det neon gule!



Farven gul relaterer til det at lære. Det er en farve, som resonerer med den venstre (eller den logiske) side af hjernen, hvor den stimulerer vores mentalitet og opfattelsesevne. Farven gul inspirerer tanker og nysgerrighed. Den er kreativ fra et mentalt synspunkt – farven, der giver nye ideer. Den gule farve hjælper os til at finde på nye måder at gøre tingene på. Det er den praktiske tænker, altså ikke drømmeren.

Mørkegul repræsenterer forsigtighed, jalousi, forfald og sygdom.
Lysegul forbindes med intelligens, friskhed og glæde.


Perleplader er noget jeg i den grad har nørklet med som barn og kan sagtens få lyst at lave nogle igen især når man finder go inspiration på nettet. De fine mønstre, man kan ikke andet end at blive glad!!





Så fine uroer/guirlander. go ide til en barnedåb eller på børneværelset.



Se det tidligere indlæg om Rød
Se det tidligere indlæg om Orange




Ingen kommentarer:

Send en kommentar