onsdag den 26. marts 2014

Hideaways.dk - rejse og oplevelser

For nogle år tilbage var jeg på ferie på det dejlige Sardinien, jeg har mange gange rejst i Italien, ved gardasøen med min familie på storby ferie i Rom og Firenze. Jeg Elsker Italien og den italienske kultur med skøn kunst og ikke mindst lækker lækker mad.
hideaways.dk kan rejser til Sardinien bestilles!




Hotellet jeg boede på lå lidt ude fra Alghero centrum som er byen hvor de skønne restaurenter er. jeg husker specielt en vi fandt som var der italienerene kom og maden var i top kvalitet!

På rejsen besøgte vi den kendte strand, Stranden, der skiftevis kaldes Stintino Beach, La Pelosa og "James Bond-stranden", er ifølge mange, ikke bare Sardiniens, men hele Middelhavets smukkeste strand.
Sandet er kridhvidt, vandet er krystalklart og havets turkisblå farve minder mere om Caribien end Sardinien. Her kan man sole og bade og nyde de smukke farvekontraster.
Stranden er omgivet af klipper og pinjeskov, og der er en restaurant hvor man kan søge skygge og få lidt at spise og drikke.


  
Su Nuraxi di Barumini, som ligger på et højdedrag ved den lille by Barumini på den sydligt-centrale del af øen, er et af de mest spektakulære eksempler på Sardiniens berømte arkæologiske fænomen kaldet nuragh, som er et kegleformet tårn bygget af sten, der samtidigt danner et kuppelformet rum.

Denne form for tårne kendes kun fra Sardinien, hvor der findes ca. 7-8.000 nuragher spredt rundt om på øen  tit på højdedrag. Tårnene er ca. 3-4.000 år gamle, hvor de fleste af dem er enkeltstående, men ses nogle steder som sammenbyggede. Der hersker en del usikkerhed omkring, hvad disse tårne blev anvendt til. Der formodes, at de både blev anvendt som bolig, helligdom og fæstning.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar