torsdag den 27. marts 2014

Bidt af en gal patchworkbold

Jeg er bidt af at lave patchwork og især bolde jeg har længe lavet de traditionelle med 5-kantet stofstykker.
Nogle større, nogle mindre, nogle med nussemærker og nogle med lyd i.


En bold består af 12, 5-kanter og når jeg laver dem med pap indeni hæfter jeg stoffet fast med knappenåle. Super nemt og enkelt.

Efter at have lavet endnormt mange da denne type bolde er jeg gået over til en mere 3D agtig en af slagsen, som er mere gribe/sanse agtig.




Disse bolde består at 12 ovale stykker og 24 trekantet stykker. jeg har erfaret at det er vigtig ikke at fylde dem for meget med pudefyld da dette kan gøre at stoffet blivet lidt strakt i det så til næste gang vil jeg fylde med mindre fyld!
Jeg er slet ikke færdig med denne type og jeg har jo masse stof så det er bare om at klø på!

I det børnehus jeg arbejder i har vi indrettet det ene rum til krop og bevægelse og derfor har jeg lavet 30 almindelige patchwork bolde de 5-kantet af slagsen og de er perfekte til leg indenfor da der ikke kan ske noget ved de kaster med dem!!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar