lørdag den 16. november 2013

Pædagogisk Kursus på Gyldendal Bogen Betty af Alberte Winding


Gennem mit arbejde som pædagog fik jeg denne skønne mulighed for at deltage i et kursus på Gyldendal d. 30.10.13 og da jeg er sprogpædagog i mit børnehus var det oplagt.
På kurset var der en skøn dagsorden med flere fordragsholdere og gode punkter. hvilket fortjener et andet indlæg.

Som sidstepunkt kom Alberte Winding og tegneren Rasmus Bregnhøi. Alberte fortalte om det at være børnebogsforfatter og processen for hende som forfatter og formidlingen gennem tegning og illustrationer Med Rasmus.
Vi var vidne til hendes nye bog som blev læst højt
Betty Elsker Mor.
Hun fortalte at hun var blevet kritiseret for morens forhold til Betty i de tidligere bøger og derfor denne nye bog med Titlen BETTY ELSKER MOR.
imens Bogen blev læst højt tegnede Rasmus en tegning til bogen.
Sjov oplevelse at følge deres arbejde så tæt og kemien mellem er super go.




Beskrivelse: Der er aftensmad, men Betty har ikke tid lige nu. Og hun kan forresten kun spise to ting,så der er i hvert fald ikke plads til salaten. "Jeg troede, at jeg bestemte," siger far. Men det er da alt for hårdt for far, hvis han skal bestemme HELE tiden. Nogle gange er det også rart at bestemme sammen. BETTY BESTEMMER DET HELE er anden bog i en ny billedbogsserie for de 2-5-årige af Alberte Winding.


Beskrivelse: Fredag plejer at være ugens bedste dag, for da køber Betty og far pizza og ser Fjernsyn for sjov. Men i dag er helt anderledes, for far er stille og trist til mode og har ondt i sin tand. Alting er helt gråt, synes Betty. Heldigvis har hun sin lægetaske og et godt råbetrick i baghånden, og det hjælper noget på fars humør. Selvom denne fredag ikke ligner de andre, ender den med ikke at blive helt så dum endda.

Det gode ved at lige netop Rasmus tegner er at han indlægger noget ind i tegningerne til den voksne læser, små hints og noget vi som voksne kan grine lidt af.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar