søndag den 11. august 2013

Gastronomiske oplevelser

Kunne se i mit galleri at jeg efterhånden har flere billeder af mad så nu et indlæg om mine oplevelser i den kulinariske verden


Denne dessert tellerken fik jeg i teaterkælderen inden vi skulle se Annie på det ny teater macarons og noget chokolade kage mums det var lækkert og med min søde tand passede det perfekt!



På Raadvad kro fik vi 7 retter hvor disse ispinde var en af mellemretterne de var røget på birkeflis og var en spøjsoplevelse men de smagte godt og bagefter fik vi denne dessert 

Uhh det var en oplevelse af de helt store inden under skallen af marens/budding lå der is smagen var havtorn som har en smag af citrus/orange og er virkelig hot ar bruge for tiden!
Det grønne pulver var sjov når man fik det ind i munden poppede det som slik da man var lille barn. Jeg husker man kunne få det som tyggegummi og til dyppelse af en slikkepind men det hedder popsukker og giver desserten en virkelig sjov dimension!

Til middag med vidunderlige Claus Holm i januarmåned var jeg til et charity event med Christian bitz og røde kors og til dette event kunne man vinde gaver. Min skønne svigerinde gik mindsanten hen og vandt en middag i eget hjem for 10 personer med Claus Holm og hun valgte at kombinere dette med sin fødselsdag!

Vi fik fine pillet danske rejer, lakrids smør
Hvilket var en mega funny smagsoplevelse og noget jeg ikke havde prøvet men det smagte godt og fedt fundet på! Dertil fik vi det lækreste nybagte brød 

Fødselsdagen var i maj og dermed brugte Claus Holm de nyeste og mest delikate råvarer fra Danmark for satan ( undskyld mit sprog) men det var sagt susme godt 
Dernæst en lille andelever anretning 

Dette er dog ikke min smag 
Næste ret var den lækreste bøf med nye asparges og nye kartofler og hjemmerørt kold bearnaise... Guf for ganen i ypperste grad!!!


Min mund løber helt i vand ved bare tanken om hvor lækkert det var dejligt lige at få minderne frem igen sidst men ikke mindst rundede han middagen af med en dessert med nye jordbær råsyltede rabarber og en chokolade kage!


Man bliver godt nok lækker sulten af sådan et indlæg... ;0)
Skøn søndag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar